ПЕЧЕН ПАТЛАДЖАН ГАРНИРАН С КАШКАВАЛ


Патладжаните са любимите ми зеленчуци. Тяхното предпочитание има привкуса на детството ми, когато родителте на майка ми ги отглеждаха в изобилие. Каквото и да се садеше в домашната градина, винаги имаше място за сини домати, както ги наричаха баба ми и дядо ми. Майка ми по-късно често приготвяше патладжани,но някак си тогава не се осъществи у мен особено желание да консумираме тези толкова вкусни зеленчуци в моето семейство. По -късно съпругът ми се оказа с болна жлъчка и патладжаните бяха сред забранените за него зеленчуци. Но в последно време разбрах,че напразно и аз съм се отказала от вкусотиите, които могат да се приготвят с патладжан. Макар и рядко все пак приготвям някои ястия.


Мусаката в патладжан е сред любимите ми. Приготвям я често в малки количества за себе си или за гости.



По време на почивката ни на о-в Тенерифе ме впечатли испанската  паеля, която приготвих след завръщането си в България.



Срещат се и запечени варианти със сирена и яйца


В гръцкия курорт Паралия в хотел 

Mediterranean Princess- 

където бяхме на почивка,опитах печен патладжан гарниран с гръцки сирена. Впечатли ме вкуса и реших да направя този деликатес в моята кухня.


ПРОДУКТИ

500 гр патладжан 
1/2ч.л.сол
1с.л. зехтин
150г гр. безсолен кашкавал или моцарела


ПРИГОТВЯНЕ












Патладжаните се нарязват на дебели кръгчета. Посоляват се и се оставят за 1 час да изтече горчивата течност от тях.




Патладжаните не се изцеждат , за да не се обезформят кръгчетата, а течността сама се отцежда на дъното на съда, в които са поставени.




Кръгчетата се поставят в тава,подмазана със зехтина.


Тавата се слага в загрята на 200°С фурна и се запичат 15 минути.


Отгоре се гарнират с кашкавал или моцарела. Използвах кашкавал,който настъргах на ренде. Недостигна за всички кръгчета и затова поставих цели късчета кашкавал. Нямаше разлика във външния вид. Затова вече няма да си правя този труд да стържа кашкавала.
Може да се сервира със някакъв сос. Предпочетох доматен сос.


ДОБЪР АПЕТИТ!


Коментари

Популярни публикации