МЕКИЦИ ОТ БЪРКАНО ТЕСТО


Мекиците имат приоритет в нашето семейство.Съпругът ми ги обожава, децата ги харесват и хапват с удоволствие ,само аз често ги избягвам заради здравословни съображения. 
Това не означава, че заради себе си трябва да лишавам и другите Така че правя винаги когато някой поиска.



Аз съм от третото поколение,което умее да прави мекици в нашето семейство.
Майка ми и баба ми по майчина линия правеха винаги тънки и много хрупкави мекици. Аз продължих традицията,но привнесох и нови форми при приготвянето им.


Напоследък обаче като че по-приемливи се оказаха по-дебелите и пухкави мекици. Такива правеше свекърва ми. Тя не използваше брашно при оформянето им,а си топеше ръцете в разбито яйце и така успявяше да работи лесно с твърде мекото тесто.
Аз се пристрастих известно време и към мекиците, които правих с био продукти.
Те се правят много лесно, но изискват продължително втасване през нощта.

Но сега открих,че могат да се направят пухкави и много вкусни мекици и чрез втасване за час. Тестото не се меси, а само се бърка. И, което е особено 
важно ,че не се оставя маята да шупне.Всичко се разбърква, втасва и се пържат мекици, като ръцете се топят в мазнина. 
Споделям рецептата защото направата е много по-бърза и лесна. А мекиците стават невероятни.

ПРОДУКТИ


350 гр. брашно
 5 гр. суха или 15 гр. прясна мая 
120 мл..прясно мляко
80 мл. кисело мляко.
Към киселото  мляко се прибавя 1/2 к.л. сода
 1/2 ч.л. сол 
1/2 ч.л.захар
 2 с.л.олио 
 1 яйце .

ПРИГОТВЯНЕ

Към киселото мляко се слага содата.В прясното мляко се разтваря маята и захарта. Двете млека се смесват. Прибавя се и леко разбитото яйце и олиото. В кладенчето с брашно се прибавя солта и леко се разбърква/Нейното присъствие в мокрите съставки не е желателно, защото солта и маята не се обичат/.  
Течните съставки се изливат в кладенчето.Разбърква се до хомогенност.




Тестото се слага в найлонов плик.


Втасва около 1 час./Може и по-малко,зависи от топлината в стаята/




От него се взима с намазани с мазнина ръце. Тестото не трябва да е много.


Пържи се на маслена баня. Това означава сгорещена мазнина около 300мл. Мекиците се пускат вътре и съдът внимателно се разклаща,за да станат по-обемни. Но ако нямате опит,не разклащайте защото може да се изгорите.


Най-добрата температура на пържене е средната. При мен на 6 от 12 степени.


Най-добре мекиците да се изваждат върху салфетка като поничките. Но и да не се слагат не поемат много мазнина.







ДОБЪР АПЕТИТ!

Коментари

  1. Страхотно изглеждат, Ванче. Ще ги направя със сигурност ❤

    ОтговорИзтриване
  2. Много вкусни мекици. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  3. Може ли да се запиша във групата???
    А, мекиците непременно ще направя. Една приятелка ми ги изпрати.

    ОтговорИзтриване
  4. чудесна рецепта за мекици, не съм голям швф в кухнята, но станаха много добре! браво за описанието и снимките!

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотна рецепта .Никога не съм правила по вкусни мекици. Благодаря за прекрасната рецепта . Добре че направих двойна доза😘

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието! Радвам се, че рецептата ви е харесала!

      Изтриване
  6. Станаха разкошни.
    Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието !Радвам се,че рецептата ви е харесала и мекиците са станали разкошни!

      Изтриване
  7. Много благодаря за чудесната рецепта и описанието към нея! Страхотно се получиха и вкусът е божествен. Здрава и щастлива Нова Година Ви желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието!
      Радвам се,че рецептата ви е харесала и мекиците ви удовлетворяват!
      Щастлива и ползотворна 2021 година и на Вас!

      Изтриване
  8. Здравейте,
    На мен ми липсва снимка с разбърканото тесто. Как трябва да изглежда преди да се остави да втасва? Желая щастлива Нова година!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!Сега видях написаното. Не се притеснявайте за гъстотата на тестото. Като разбъркате продуктите се получава гъста каша. Изглежда като на втора снимка. Там тестото е втасало и е по-обемно. Невтасалото тесто е с по-малък обем и като се повдигне с лъжица пада от нея. Опитайте и ще се получи.
      Успех!

      Изтриване
    2. БЛАГОДАРЯ Ви, страхотна рецептата!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации