СЛАДЪК САЛАМ - СПОМЕН ОТ ДЕТСТВОТО


Едва ли има някой , който да не е наблюдавал или правил в детството си сладкишът "Сладък салам".  Майка ми често го правеше и си хапвахме до насита.  По-късно и аз започнах да го приготвям по празници.Но... разбира се младото поколение,което сега се учи да готви ,може би не познава сладкиша.
 За него ме подсети Ванчето/Ивана Иванова/,която публикува вариант на сладкиша н моята  кулинарна група "Философията на моята кухня". 
Тогава спомените за тази вкусотийка нахлуха в съзнанието ми и аз реших след толкова години отново да направя този сладкиш.
Намерих рецептата на майка ми,актуализирах няколко съставки и се получи много красив и вкусен десерт.

ПРОДУКТИ

200гр. обикновени бисквити
150 гр.масло
100 гр.орехи
50 гр. сладко от портокалови корички
100 мл.прясно мляко
100 гр. захар
1 пакетче ванилиева захар
100 гр. шоколад
2 с.л.какао
пудра захар и
кокосови стърготини
за овалване

ПРИГОТВЯНЕ




Бисквитите се начупват на дребно.


Орехите се нарязват и се прибавят към бисквитите.


Добавят се и портокаловите корички.


Маслото се смесва с какаото и се оставя настрани.


Прясното мляко се затопля със захарта и ванилиевата захар докато тя се разтопи. Добавя се и шоколада,начупен на парчета.



Разбърква се.


След като се охлади се прибавя към сместа. Слага се и маслото с какао. Разбърква се докато компонентие се смесят добре.  Сместа се оставя за 10 минути , за да поемат бисквитите и орехите.



Сместа се разпределя върху стреч фолио.



Оформя се салама като бонбон и краищата се завързват. От сместа оформих 2 броя салам. Последните се  поставят в хладилника за една нощ.



След стягане на сладкишите , фолиото се отстранява и те се овалват в пудрата захар и кокосовите стърготини.

 
Вече е готово за консумация!




 ДОБЪР АПЕТИТ!

Коментари

Популярни публикации