КАРАМЕЛЕН СУТЛЯШ


Сутляш да, но карамелен си е вече ново усещане. 
Правила съм с карамел доста сладкиши, но карамелено мляко с ориз не бях опитвала.
Оказа се, че този десерт е известен от повече от 20 години. И главно, за да се привлече вниманието на децата, повечето от които много обичат карамела.
Когато еда приятелка от моята кулинарна група публикува клипче с този десерт, ми се видя интересно.
Реших да опитам.
Направих десерта по своя рецепта. В клипчето карамелът се излива директно във врящото мляко с ориз , а аз реших да го разтворя предварително в приготвеното мляко за десерта.
Получи се много вкусно лакомство. Дори съпругът ми когато го опита, подведен от карамеления вкус, ме попита дали това не са макарони. Защото аз правя макароните на фурна в повечето случаи с карамел.
И така споделям рецептата за това толкова вкусно лакомство.

ПРОДУКТИ

1ч.ч/. непълна /ориз /200мл./
500мл. вода
500 мл. прясно мляко
100 гр.захар
ванилиева захар
канела или какао

ПРИГОТВЯНЕ


Най-напред се карамелизира захарта, като може да се прибави предварително 1-2 с.л.вода и  да се разбърква непрекъснато. Карамелът трябва да е светъл, защото в противен случай горчи.


В него се излива горещото мляко и се поставя на много бавен котлон ,за да се разтопи карамела. Може да се измака и така да се разтопи, но отнема доста време.
Може да се сложи в млякото и предната вечер и така една нощ да се разтопява.



Оризът се измива и се поставя във врящата вода, за да се свари.


Когато водата изври се поставя ванилиевата захар и се прибавя карамеленото мляко.


Вари се около 10-15 минути.


Насипва се в купички.


 ДОБЪР АПЕТИТ!



Коментари

Популярни публикации