ПЕЧЕНИ КАРТОФИ С ПЪЛНЕЖ


Приятели ни подариха пресни картофи и решихме да опитаме вкуса им.

Хрумна ми нещо нетрадиционно, видяно в множество изображения от Pinteres. Там имаше различни модели на технологи за приготвяне на вкусни картофи.

Реших да направя пълнени катофи защото картофите са едри и много добре изглеждащи.

Избрах си една комбинация за плънка от опита ми за други изделия. Технологията е много лесна. Картофите може да се сварят или изпекат с обвивката. Струва ми се, че по-вкусни са печени затова и аз ги изпекох във фурната.

Следва внимателно издълбаване на вътрешността на картофа и поставяне на плънката.

Можеше да разбъркам яйцата с плънката  и да напълня картофите или върху 1/3 плънка в картофа да поставя по едно цяло яйце.

Реших да на направя и едното и другото. Ние сме малко консуматори. Аз даже избягвам картофите за здравословен ефект. Диетата ми го изисква. Затова направих само 3 картофа. Два с плънка разбъркана с яйцата и един с цяло яйце отгоре.

Получиха се много симпатични и по думите на съпруга ми мнооого вкусни картофи.


Остана ми от плънката и както се казва в такива случаи от дефект ефект и затова прибавих още малко сирене и 1 яйце,1с.л.зехтин и запържих всичко, за да се сготвят яйцата.

Стана много вкусна разядка.

Споделям рецептата за пълнените картофи.

ПРОДУКТИ

3 големи кортофа

За плънката

3 шайби пушено филе

50 гр. сирене

3с.л.пармезан

3 яйца

3 с.л.зехтин

20 гр.краве масло

сол,черен пипер,сминдух

3 скилидки чесън

магданоз

ПРИГОТВЯНЕ



Картофите  се измиват и всеки от тях се намазва обилно със зехтин. Поставят се в тава върху хартия за печене.

Поставят се в загрята на 200 °С фурна, която се намалява на 180°С. Картофите се пекат 45 минути.


Изпечените картофи се оставят да се охладят около 15 минути.
Най-напред де отрязва капаче в средата. С помощта на лъжичка се издълбават картофите до края /до кожичката/.


Плънката се приготвя като към настърганото сирене, пармазана и  нарязаното филе се прибавят две от яйцата. /За един от картофите съдържанието на плънката се разбърква с част от продуктите без яйцата./Разбърква се и се добавя разтопеното масло и подправките. 
Два от картофите се пълнят с  приготвената плънка. Третият картоф се пълни само една трета от плънката. Отгоре се поставя третото яйце.


Трите картофа се пекат на 180°С още 15 минути, докато се стегне плънката и суровото яйце.



Картофите се гарнират и поднасят топли.



Наистина много вкусни са в този вариант.


ДОБЪР АПЕТИТ!
 

Коментари

Популярни публикации