ДЪРПАНА БАНИЦА С ГАЗИРАНА ВОДА



Години наред не съм правила дърпана баница.Сестра ми е овладяла това изкуство и като я гледах как с лекота размахва кръгчетата тесто, преди да ги сложи на масата, изпитвах възхищение. 
С готови кори съм правила какви ли не баници ,с доста странни понякога интерпретации в технологиите,но все не се решавах да направя истинска домашно приготвена баница.
Днес в навечерието на Иванов ден ,настъпи момента да си припомня някогашните , наричани тогава , теглени баници.
Толкова търсих рецепти и накрая се вгледах в пакета брашно на София Мел и си казах,че рецептата е била пред очите ми.


Не всичко в рецептата ми хареса. 


Затова адаптирах съдържанието към моите виждания и се получи хубава баница.
Случи ми се нещо колкото комично,толкова и проективно. При приготвянето на течността, взех от газираната вместо от трапезата вода и се получи нещо,което колегата ми Митко Кърнолски нарича "от дефект-ефект". Но най важното е , че се получи много еластично и гладко тесто,което после не спираше да се разтегля, без да се къса.
Не съм разрязала още току що изпечената баница,но видът и ми подсказва,че ще е много вкусна. Но все пак когато я извадих се консултирах със  Севи/СевинчАдил/, защото е известно ,че тя е майсторка на баници и баклави. Когато  и изпратих изображение,тя я определи като перфектна.
Бързам да напиша рецептата,
защото, може би утре, все някой от приятелите от кулинарните групи ще я поиска. И ще ми е удобно да я предоставя веднага.

ПРОДУКТИ 

ЗА ТЕСТОТО

500гр. брашно
1ч.л.сол
1с.л.олио
1с.л.оцет
200мл. газирана вода
2 яйца

ЗА ПЛЪНКАТА
250гр. смес от извара и сирене
Олио и масло за намазване на корите

ПРИГОТВЯНЕ

Брашното се оформя на кладенче.Поставят се всички продукти без водата,която леко е затоплена.Последната се прибавя постепенно до оформяне на средно меко тесто/по-твърдо отколкото за питка/.
Тестото се меси продължително до изглаждане.Това е необходимо, защото кората трябва да е гладка , за да стане тънка. Даже използвах техниката" биене на тесто". Оформят се питки. Премерих ги -бяха около 200гр. всяка една от тях.



След оформянето се оставят да починат 10 мин. 


Пренасят се върху тава ,която е обилно намазана с олио. Топчетата се оформят на малки питки , които се намазват малко с олио и отгоре. Не е необходимо да потъват в  олио/както пишеше в рецептата/.


След около 35 минути започва разтегля нето на корите.


Всяка кора се маже с олио и масло


Поръсва се със сирене и извара.


С помощта на покривката от по-късата страна се навива на руло и се поставя в подмазаната тава спираловидно. 


Отгоре баницата се намазва леко с мазнина.


Пече се в загрята на 200° C  фурна около 30 минути. Наблюдава се и при необходимост фурната се намалява.


Днес гледах чудесната баница на Славена Петрова-Генова в няколко кулинарни групи и тя предлагаше боза към нея. Аз от сутринта си приготвих бозата,но баница нямах още.


Сега вече имам и боза и баница.


Дегустацията ще бъде утре на поредния Иванов ден,когато християнския свят слави светеца Йоан Кръстител 

Хубав празник!Днес баницата бе
ше не само дегустирана , но и изядена. Хареса се в кулинарните групи и сега показвам изглед отвътре.



















ДОБЪР АПЕТИТ!






Коментари

  1. Перфектна теглена баница от мила дама Ваня! Непременно ще се възползвам от рецептата ти миличка! Да ви е сладко на Светия Ви празник!

    ОтговорИзтриване
  2. Много ти благодаря,Севи! Трогната съм.Ти си такава майсторка!!!За мен е чест!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации