БУТЕР БАКЛАВА


Тази бутер  баклава съм правила преди доста години. Не знам защо толкова време не съм правила от тази толкова вкусна баклава,предпочитайки тази с кори за баница. 
Може би и сега нямаше да ми хрумне да я направя ако не бях се сетила за една ролка охладено бутер тесто,което бях замразила. Получи се много вкусна и на външен вид красива кулинарна глезотийка. 

ПРОДУКТИ

1 охладено бутер тесто
60 гр масло

За плънката

200 гр. смляни орехи
100 гр. смлян шам фъстък

За сиропа

200 мл.вода
200 гр. захар
1каф. л лимонова киселина

За гланциране 

50мл. вода 
50гр.захар

ПРИГОТВЯНЕ




Кората бутер тесто се разточва малко и се разделя вертикално на две части. Първата част се поставя в правоъгълна тавичка върху хартия за печене. Намазва се с 1/2 от маслото. Поръсва се с смляните орехи и 2/3 от смляния шам фъстък. Отгоре се покрива с другата половина от тестото. Намазва се останалото масло. Нарязва се на правоъгълници.


Поставя се в загрята на 200°С фурна и се пече около 20 минути. Изважда се хартията за печене.
След охлаждане се залива със сироп, който се приготвя като водата и захарта се смесват и след завиране сиропът оставя още 10 минути на котлона да поври. Слага се лимоновата киселина.
Накрая се гланцира като захарта и водата за глазурата завират и след сгъстяване с лъжица се полива баклавата. Отгоре се поръсва с шам фъстък.


ДОБЪР АПЕТИТ!

Коментари

Популярни публикации