ФОКАЧА С КЕСТЕНИ И ПЕСТО



               
   
     
Преглеждайки старите си кулинарни тетрадки, попаднах на рецепта, която никога не съм изпълнявала, и която бе  назована:
"Фокача с кестени и песто".


Спомените, свързани с тази рецепта ме върнаха назад във времето,когато преди повече от 10 години бях в Южна Италия. Тогава организирахме, с колеги ,ученическа екскурзия с участие и на външни лица.Майка ми  и нейна приятелка, с удоволствие се включиха в екскурзията. Имах доста ангажименти с учениците, а майка ми и приятелката и леля Руска,използваха свободното си време за разходка из курорта Лидо ди
Йезоло , където бяхме отседнали. Двете жени, впечатлени от красотата на малкия курорт, неусетно се загубили.Така се запознали с италианката Мария пред дома й. Помолили за помощ и тя с готовност  ги изслушала. Добре,че жената знаела сръбски език, а майка ми говореше малко сръбски, все пак се сродихме със сърбите преди 40 години и им дадохме единствената ми сестричка.  Другото неудобство било, че двете жени се объркали и с името на хотела.Вместо "Робърт", казали "Боб". За да направи справка по телефона, Мария ги поканила в дворчето си и ги почерпила с питка , която още била гореща.
Когато пристигнаха двете възрастни дами, както ги наричаха тогава заедно със сеньора Мария, разбрахме какво е станало. Още веднага майка ми продиктува рецептата за питката, която носеше името : Фокача с кестени и песто. Не знаехме какво е това песто, но си казахме, че може да я направим и без него. Но това не стана,  а майка вече не е сред живите.Реших, попадайки на тази рецепта, да я изпълня в памет на майка ми, която беше много добра кулинарка.
Сега има много писано за Фокача и безброй рецепти за приготвянето и.
Аз просто прибавям рецептата на сеньора  Мария.
За приготвянето на Фокача с кестени и песто са необходими следните :
             
                  Продукти 

500гр  брашно; 200мл.  вода; 50 мл .  бяло вино; 20 гр.  мая ; 1ч.л. сол; 200гр. кестени; 2 с.л. песто Дженовезе ; 2-3 л. зехтин

                    Приготвяне 

Брашното се пресява няколко пъти. Прави се кладенче в брашното, където се поставя солта. Прибавих от себе си и 1ч.л. бакпулвер . Мокрите съставки се смесват до получаване на хомогенност. Пестото, варените и обелени кестени се пасират заедно с течността.Маята се разтваря в малко вода и се прибавя към мокри те съставки. Цялата  смес се прибавя към брашното и се меси до получаване на гладко тесто. Тестото втасва 30 мин. Оформя се питка, която е тънко разточена.


Намазва се със зехтин и се поръсва с ароматни подправки. След повторно втасване, върху повърхността на питката се правят малки ямички с пръст. Формата и орнаментите имат символно значение за мен.
Отделих част от тестото, за да зарадвам малко момиченце и направих мини фокача с форма на лебед. Конструкцията и е вариант на , доста показваните в кулинарни богове, сладки "Лебед". Стана интересно.



Фокача с кестени и маслини се получи.
Сеньора Мария щеше да се радва да я опита, а майка ми навярно щеше да си спомни историята на тази питка и дълго да се смее...


Ако решите да опитате тази лека за изпълнение и много вкусна  питка
                                        Добър апетит!


             
                 






Коментари

  1. Питката изглежда доста апетитна.Няма да пропусна да я опитам.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря!Много е приятна-мека и ароматна.

    ОтговорИзтриване
  3. Направих я Стана точно същата.Мека и вкусна но... изчезна

    ОтговорИзтриване
  4. Е,това е най-лошото на вкусните питки.
    Бързо изчезват.Радвам се,че Ви е харесала.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации