СИРОПИРАНИ БАНИЧКИ С ЛОКУМ




Не съм преброила колко баници съм публикувала, но тези банички ми станаха любими след като ги направих.
В интернет пространството има редица рецепти за баница с локум, но до сега всяка рецепта,която използвах пораждаха у мен известни резерви,докато не интерпретирах  една рецепта и не досъчиних нейната конструкция.
Получи се невероятно вкусна баница,която разрязах на мини и средни по големина банички.



 Характерното за този сладкиш е, че плънката освен локум съдържа и кексова смес . В резултат на това баничките придобиват както по-добра плътност, така и по-голяма височина.
Публикувам рецептата,защото навярно ще се хареса и направи от редица почитатели на кулинарните вкусотии.

ПРОДУКТИ

1 пакет фини кори за баница
олио да намазване на кори

За кексовата смес

3 яйца
1/2ч.ч.захар*
1/2ч.ч. олио
1/2 ч.ч.брашно
3с.л.кисело мляко
бакпулвер-15гр.
2п.ванилиева захар

За плънката още: 2 кутии локум

За сиропа

2ч.ч. вода
1ч.ч.захар
2 п. ванилиева захар

*1чаена чаша= на 200мл.

ПРИГОТВЯНЕ

Корите се разделят на групи по три.
С първите три кори се процедира по следния начин:



Първата кора се намазва само с олио.


Върху нея се поставя втората кора. С лъжица се полива само от кексовата смес./2-3лъжици/


Върху втората кора се поставя трета.Върху нея се разпределя от кексовата смес и в края на една от късите страни се разпределят късчета локум.


Корите се навиват на руло,което се поставя в подмазана с олио правоъгълна тава.
Продължава се с втората тройка кори по същия начин и до изчерпване на корите.
Ако остане от сместа се намазват рулата отгоре. Ако няма вече кексова смес, рулата се мажат с олио.


Баницата се пече в загрята фурна около 25-30 минути.


Оставя се да се охлади напълно.
През това време се приготвя сиропа, като водата и захарта+ванилиевата захар се смесват. Когато сместа заври с лъжица се полива всяко руло равномерно.
След 3-4 часа баницата се разрязва на големи или по-малки банички.





Подреждат се и поръсват с пудра захар.




ДОБЪР АПЕТИТ!



Коментари

  1. ХАресва ми рецептата ,много добре описана и с хубави подробни снимки .Благодаря ви !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Цвети и аз благодаря за интереса и оценката за рецептата! Радвам се,че
      сладкиша Ви харесва!
      Хубава вечер!

      Изтриване
    2. Прекрасно представена баница.А за любителите на сиропираните десерти като мен това е голяма вкусотия.Благодаря!

      Изтриване
  2. Изглежда прекрасно, ще я направя, благодаря за подробната рецепта!

    ОтговорИзтриване
  3. Баницата е чудесна, правя я по този начин, но добавих от мен и една чаша счукани орехи, наръсвам на третата кора при локума.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Пенка! Идеята за орехите е чудесна! И аз ще го приложа!

      Изтриване
  4. Много ми хареса ще я пробвам

    ОтговорИзтриване
  5. Радвам се,че Ви е харесала баницата! Благодаря за интереса!Ще ви хареса и като я направите! Ще се радвам да споделите!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации