ТУТМАНИК НА ТРИЪГЪЛНИЦИ


Този тутманик ме заинтригува с интересната си конструкция. Обикновено при това изделие преобладава наслояването на пластове и завиването им в определена посока. 
В случая се извършва разточване на тестото,поставяне на плънка и сгъване на плик,отново разточване  и поставяне на плънка ,сгъване на плик и така три пъти. Накрая тестото се разрязва по схема на триъгълници. Всъщност това е интересна идея, която дава Мина в блога си Angellove's Sooking.
На мен лично това много ми хареса и реших да направя своя тутманик по тази схема.  
Аз реших да направя само половин доза,защото и консуматорите ни  са само двама. Но и така количеството беше достатъчно. Само малко бях скептична по отношение на течността и по точно водата ,която се слага. Посоченото количество е само 1ч.ч. на 1 кг. брашно. Даже и яйцата /4 броя/ не са достатъчни за поемане на това количество брашно. Съотношението е ясно. Течностите и брашното трябва да бъдат в съотношение 1:2. 
 Аз съм направила корекция и посочвам количество на течностите спрямо 1/2 кг.брашно.  Другите продукти са точно посочени и аз се съобразих с това. 
Моето тутманиче се получи както и очаквах, въпреки че  фурната ми напоследък малко ми"изневерява", но все пак добре се изпече.
Споделям с удоволствие това много лесно, бързо и вкусно изделие

ПРОДУКТИ

 За тестото

500гр.брашно
1 ч.л.сол
1 ч.л. захар.
20 гр.мая
2 яйца и 1 белтък
150 мл. вода
2 с.л. олио

За плънката 

150гр.сирене
 50гр.извара
100 гр. меко краве масло

За гланциране

1 жълтък

ПРИГОТВЯНЕ



Брашното се пресява и се добавя солта..


Маслото се разделя на з части /за три пъти намазване/ и се оставя на стайна температура , за да омекне.


Сиренето се смесва с изварата.


Маята, захарта и 3 с.л. брашно се разтварят с 1/4 от приготвената вода. Сместа се оставя да шупне.


Яйцата се разбиват и се добавя олиото.


Към яйцата се добавя бухналата смес и се разбърква.


Започва да се добавя към сместа брашното и водата постепенно.


Ако брашното е повече /брашната са различни/ се оставя за разточване на тестото. А може да се наложи да се добави към тестото още малко брашно. 
При мен беше точно за замесване.


Омесва се меко , но нелепнещо тесто.


Разточва се на квадрат / приблизително 30-35см./ Снимащото ми устройсво в този момент нещо засече и не можах да снимам изцяло кората/


Намазва се с едното кубче масло.


Поставя се сирене и извара.


Кората се сгъва на плик. Краищата се прищипнат, за да не излезе плънката при повторно разточване. Кората се обръща  на обратната страна и отново се разточва. Слага се масло и сирене и отново се сгъва на плик. Объща се на обратната страна и пак се разточва и маже с масло и сирене. Сгъва се на плик. Повече не се разточва.


Тестото се обръща на обратната страна и вече може да се разрязва. Поставя се в тава или на дъното на форма /d=26см./ върху хартия за печене.


Най-напред се разрязва на кръст, както се вижда на схемата.


Разрязва се по диагоналите.


И накрая се разрязва и от четирите ъгли.



Така се получават 16 триъгълника.


Тутманикът  е стегнат с ринг и се оставя да втаса около един час. При мен втасването беше 40 минути във студена фурна, която включих на 50°С./ След втасване тутманикът се намазва с жълтък.
Печенето се извършва във фурна загрята на 180°С с вентилатор.






След 30 минути тутманикът се изважда и се покрива с мокра кърпа до омекване на кората.


ДОБЪР АПЕТИТ!

Източник http://angellovescooking.blogspot.com/2011/01/tutmanik-aka-multi-layer-bread-with.html?m=1

Коментари

Популярни публикации