МАКОВИ ПРЪСТЕНЧЕТА



Това са вторите сладки/след калиите/, които направих когато бях на 16 години. Майка ми имаше стара готварска книга с рецепти. Вероятно тези сладчици са били най-лесни и с налични у дома продукти и затова съм ги направила. Баба ми беше толкова впечатлена и веднага ме похвали,че съм направила толкова хубави пръстенчета. Дядо ми шеговито подхвърли: " Хубави са ,но да имаше барем една кофа." Той често се шегуваше с разни сладкиши,защото имаше диабет и не можеше да си похапва масово сладки вкусотии.
Дълго време правех тези пръстенчета и във времето замених едни продукти с други. Сега не слагам амонячна сода,от която доста наедряват, но аромата на амоняк не е много приятен. Не слагам слънчогледово олио, защото стават сухи и вместо това разтопявам краве масло. Слагам и семена от мак и затова сега ги наричам не просто пръстенчета/гевречета/ а сусамени пръстенчета. Запазих старото наименование "пръстенчета" и добавих само макови.




Споделям тези сладки, защото на вид и вкус са много приятни и могат да се консумират по всяко време.

ПРОДУКТИ

2 яйца+1 жълтък
1 белтък за намазване на сладките
50гр.краве масло
500гр. брашно
1 бакпулвер/10гр./
кората на един лимон

За поръска
семена от мак

ПРИГОТВЯНЕ


Яйцата се разбиват до побеляване.


Прибавя се разтопеното масло и кората от лимон.


Сместта се прибавя към пресятото с бакпулвера брашно.



Омесва се средно меко тесто,което се разточва на тънък пласт.


С чаша или формичка се изрязват кръгчета и от капачка на туба от паста за зъби се изрязва в средата по-малък кръг, за да се получи геврече. Получените сладки се намазват с разбит белтък и се поръсват с мак.


Сладките се подреждат в тава върху хартия за печене.Поставят се в загрята на 170°C фурна и се пекат около 8-10 минути. Не бива да се препичат, за да не станат твърди. Иначе още топли изглеждат недопечени, но  това е само привидно.


Готови са за консумация.Могат да се подредят и с други дребни сладки.


ДОБЪР АПЕТИТ!









Коментари

Популярни публикации