КЬОПООЛУ С ЧЕРВЕНИ И ЗЕЛЕНИ ЧУШКИ И ДОМАТИ


В детството ми, майка правеше кьопоолу само от зелени чушки и домати с потладжан. Вкусът му беше леко тръпчив и затова веднъж  майка ми предложи да сложим и червени чушки и домати. Получи се много вкусна разядка. Забравила съм рецептата , а и майка ми все по-рядко правеше кьопоолу.Наложиха се други специалитети в кухнята.Пък и защато започнаха да се произвеждат различни разядки- лютеници, апетитки, пюрета и кьопоолу, съвсем забравихме за домашните продукти.
Когато гледах какво приготвят приятелите от кулинарните групи и аз се увлякох от това. Хареса ми кьопоолуто на няколко домакини, но избрах това на администраторката на кулинарната група"Домашни вкусотии" -Теодора Титова и още миналата година направих нейният вариант. Само че замених две трети от зелените зеленчуци/чушки и домати/ с червени зеленчуци. Получи се чудесна разядка. Тази година направих кьопоолуто като измерих следното количество зеленчуци.

ПРОДУКТИ

3кг.червени чушки
1кг. зелени чушки
2кг.червени домати
0,5 кг.зелени домати
2 кг. патладжани

За маринатата

1с.л сол
1 с.л.захар
1ч.ч.олио

За овкусяване

1 глава чесън
1 връзка магданоз





Червените чушки се изпичат.


Зелените чушки също се изпичат.За чушките и патладжана се използва технологията за нетрадиционно печене на зеленчуци.




Доматите се пекат на половинки,като върху всеки домат се поставя 1/2скилидка чесън.


Всички зеленчуци се обелват.
Смилат се с машинка и в тава се запържват до изпаряване на образувалата се течност/изтекла от печените зеленчуци/. Продуктите за марината се слагат да заврат и се прибавят към сместта. Овкусява се с чесъна и магданоза и се разбърква.
Разядката се насипва в буркани и се изварява 10 минути. 
Всеки буркан си обръща  върху капачката.


ДОБЪР АПЕТИТ!

Коментари

Популярни публикации