АМЕРИКАНСКИ ПАЛАЧИНКИ - ХАПКИ

Американски палачинки - хапки.
Ако гледа от отвъдното майка ми, ревностна почитателка на класиката в кулинарията,сигурно ще ме погледне и   добави строго. Май пак нещо измисли. Все искаш да бъдеш композитор.Тя все така казваше като имаше предвид идейна, но не и музикална композиция. Напоследък доста се увлякох по палачинките. Сега обект на вниманието ми са американските палачинки , които се различават от обикновените по своята плътност , мекота и пухкавост. В структурно отношение, американските палачинки приличат на   катмите , които се правят по подобен начин, но се пекат на сач.



Когато се описва тази палачинка, за да се различи от обикновената, се отбелязва,че не само лесно се обръща при пържене, но е и с по-малък диаметър. Размерът,  в който аз направих палачинките е възможно най-малък -  с диаметър не повече от 5 см. Това е прекалено нестандартно  и точно затова, предполагам, майка ми щеше да ми направи забележка. Защото палачинката каквато и да е си има обичайна форма. Но моята идея е продиктувана от желанието да проверя как ще се получи , ако използвам различни брашна. Така всеки от консумиращите си избира каква палачинка да си вземе..
А и ще може да опита повече по вид палачинки, без да се обременява с по- голямо количество  тесто.


За сега използвах бяло брашно и комбинация от пълнозърнесто и 
многозърнесто брашно.
Реш их се трудно да направя тези палачинки, защото рецептите , които преглеждах и  в заведенията където опитвах, имаше нещо, което все не ме удовлетворяваше
И накрая рецептата на Йоана от блога "Кулинарно в кухнята с Йоана," приятно ме изненада с точното съотношение между продуктите и предложените два варианта за различни теста. Едната рецепта визира технология за направа на тесто от бяло брашно, което е с повече глутен.  Другата преставя комбинации от брашна без глутен. Глутенът прави тестото еластично и пухкаво и обемът на тестеното изделие  е по - голям. Глутенът като протеин в по-малко количество и особено за здрав организъм, не е вреден. Но трябва да се избягва най-вече при здравословни проблеми. В този случай много по- полезни са брашна, които съдържат по-малко или са без глутен
Специалистите в областта на здравословното хранене препоръчват и комбинация на без глутенови брашна и млека на растителна основа. Това е важно и има значение за диетично то хранене. Аз приготвих палачинките си, като съчетах бялото  с много зърнесто и пълнозърнесто брашна,защото последните са с по-малко съдържание на глутен,отколкото бялото. Планирала съм да направя и безглутенови палачинки. За да се приготвят именно такива палачинки има много рецепти, но на мен лично ми допадна рецептата на Йоана за постни палачинки.
За оформянето на палачинките използвах тиган с гнезда.



Беше ми по-лесно за дозиране и постигане на кръгла форма/важно е от естетическа гледна точка / на палачинките. А и със сигурност се приготвят за по-кратко време. Последното зависи и от гъстотата на тестото. Въпреки схващането , че тестото за американските палачинки трябва да е по- гъсто и от кексово тесто, не бих си представила каква плътност ще придобие тогава палачинката.Затова според мен въпреки различната консистенция на това тесто в сравнение с обикновената палачинка, за американските палачинки трябва да се приготвя по- рядка смес отколкото е  кексовата такава. Аз точно затова увеличих количеството на прясното мляко от 180 мл. на 200 мл.
Бакпулверът е също от значение и аз използвах биопродукт. Стори ми се,че е значително по- добър от обикновения бакпулвер. 
След толкова дълго предисловие е време за рецептата.


ПРОДУКТИ

120 гр. брашно

200мл. прясно мляко

1 яйце

3ч.л. бакпулвер

2ч.л.захар

2 с. л. Олио

ПРИГОТВЯНЕ

Брашната се смесват и пресяват с бакпулвера.Прибавя се захарта. Яйцето се разбива с миксер и се прибавя олиото.Слага се и млякото.


Към сухата смес се прибавят и течните съставки и се разбърква добре.
        

 

Сместта е по- рядка от тази за кексово тесто.Трябва спокойно да се стича от лъжицата.



Тиганът е сгорещен и намазан с олио. Във всяко гнездо се слага по малко от сместта, която се разстила до края на  гнездото. Затова е важно сместта да е по-рядка.Ако наведнъж се сложи повече тесто, има опасност то да излезе извън очертанията на кръгчетата.
Накрая остава най- приятната част. Аранжиране и консумация.



Със сладко или конфитюр


Или с мед


Със сирена.



                   Или с каквото всеки предпочита.
                       
                   ДОБЪР АПЕТИТ!


източникhttps://www.google.bg/amp/www.kulinarno-joana.com/2008/12/pancakes-2/amp/

Коментари

Публикуване на коментар

Популярни публикации