КОЗУНАЦИ- СУВЕНИРИ ЗА ПОДАРЪК


На Великден обикновено подаряваме пъстро яйце. Но колко впечатляващо би било , ако подарим доста необичайни неща- сувенири , но не каквито и да е, а сувенири -козунаци. Това ми хрумна когато се наложи да гостуваме  на доста места и тогава идеята ми дойде съвсем спонтанно.
Месенето на козунаци за семейството ми не ми се размина и затова допълни асортимента с тези малки козуначета.
Замислих да ги изпека  в кутии от нес кафе. Вече бях пекла Хлебчета в домакинско ренде и си представих подобен процес. Успях да ги направя и пъхна в кутията. Готови заприличаха на руския пасхальный кулич .
Опаковката довърши външната визия на сладкишите.
За да се направят тези сувенири не е нужна специална рецепта.Просто се отделя от тестото за големите козунаци. Тази година тестото е направено по класическата рецепта на майка ми. Оформянето е в стил руски куличи. 

ПРОДУКТИ И ПРИГОТВЯНЕ НА ТЕСТОТО 

Виж рецептата Козунаците на мама



След като са изпълнени всички стъпки и тестото е готово за оформяне, се разделя на толкова части ,колкото сувенири сме планирали.
Всяка част се разточва на тънък пласт кора. Маже се с мазнина.Аз ползвах олио от гроздови семки. Поставя се плънка от орехи стафиди и локум. Кората се навива на руло от дългата страна.



Полученото руло се разрязва по дължина на две



Дясната половина се завива по начина ,който е показан на изображението.





Когато се достигне до другата половина , последната се навива върху първата.


Полученото "охлювче" се поставя в кутията от кафе.


Изображението е от първите козуначета , сложени в кутия с бордюр горе, както се вижда. Поправих тази грешка,защото едва измъкнах след това козуначета. Кутията трябва да е с широк отвор горе.


Иначе козуначетата са симпатични и изненадващи за гостите или приятелите, които посещаваме за празниците



Опаковката създава приятно настроение




А похапването още повече!
                                       
                                                                                  ДОБЪР АПЕТИТ!


Коментари

Популярни публикации