МУСАКА ОТ КАРТОФИ И ОРИЗ С КАЙМА ОТ ДИВЕЧ


Мусаката, традиционно се уважава в семейството ми.Не помня кога съм започнала да я приготвям,но винаги е било по класическия начин на готвене на ястието.
Както повечето от ястията мусаката си има своя история.Ние сме я получили от турците ,а те от арабите.Първоначално мусаката се е правила от патладжани и домати,без месо.
По -късно се появяват картофите и разбира се месото ,което е кълцано или ситно смляно. Мусаката се е сервирала студена и глазирана.Това дава и наименованието на ястието-мусака или охладена.
Могат да се срещнат различни интерпретации на мусака с ориз, патладжани, грах и т.н.
Аз приготвих мусака с картофи и ориз. Каймата ми е от дивеч, любима в къщи и резултат от ловната страст на съпруга ми.

ПРОДУКТИ

500гр.картофи 
60гр.ориз
2 моркова
1 чушка
1 връзка зелен лук
1/2кг.кайма
1телешки бульон
1/2ч.л.сол
Зелени подправки/магданоз и лапад.
1щ. канела
800 мл. топла вода

За заливката

400гр кисело мляко
3 яйца
сол на вкус

ПРИГОТВЯНЕ



Най -напред се задушават зеленчуците.Прибавя се  и оризът.


Добавят се и зелените подправки, солта и бульона.


Доматите са обелени и нарязани.Добавят се ,след което отново се задушава.


Прибавя се и каймата. И отново се задушава.


Картофите са обелени и нарязани на дребно.


Прибавя се пълнежа и се разбърква с картофите.Не прилагам практиката да редя мусаката на пластове.


Слага се топлата вода и се разбърква.


След като мусаката се запече за около 30м. на 180°C се добавя заливката от разбитите яйца и киселото мляко + солта.


Пече се отново до зачервяване на глазурата.


ДОБЪР АПЕТИТ!

Коментари

Популярни публикации