ЦАРСКА ТУРШИЯ


Туршията не е много обичана в къщи, но все пак правя няколко такива.Една от тях е царската туршия. Аз използвам класическата рецепта. Все пак имам и свои нюанси.
В детството ми майка ми правеше тази туршия.Тя се появи и се разпространяваше от човек на човек. Така и аз преди 30 години получих рецепта за царска туршия от съседка и сега я правя само по този начин.
Само че днес не сложих  аспирин. Много ми хареса идеята на една прекрасна кулинарка Биргюл Исмаилова, която в блога си описва подробно как да се направи туршията без аспирин. Използвам моята рецепта за количествата и съветите на Биги.

ПРОДУКТИ

10 кг. зеленчуци:камби
моркови, карфиол,зеле ,краставички корнишони

Подправки

целина
магданоз
чесън
черен пипер
семена копър
синапено семе

Марината

Измерва се на буркани от 800мл.

За всеки буркан:

1 с.л.сол
1 с.л. захар
6 с.л.оцет


ПРИГОТВЯНЕ


Зеленчуците се нарязват на дребно и се смесват.



Нарязват се  зелените подправки /целина,магданоз/и се смесват със зеленчуците. Във всеки буркан се слагат на дъното оцета,черния пипер копъра и синапа.
Поставят се и по няколко скилидки чесън.



Бурканите се пълнят със смес до горе и се прибавя солта и захарта.  По съвета на Беги се прокарва внимателно нож от вътрешната страна,за да излезе въздуха.



Налива се гореща/не вряла/ вода.


Бурканите се затварят и се разклащат.


Обръщат се върху капачката. Завиват се добре  с кърпи и така престояват до сутринта.


Около 10 дни се разклащат всеки ден.
Прибират се на хладно за съхранение.


ДОБЪР АПЕТИТ!


https://otkuhnqtanabigi.blogspot.com/2022/09/sharena-turshiya.html?m=1

Коментари

Популярни публикации