ПЕЧЕНИ ЯБЪЛКИ СЪС СУШЕНИ ПЛОДОВЕ И ЯДКИ


Печените ябълки не са нещо ново в съвременната кухня. В деството си виждах как бабите ми слагаха от домашните ябълки в печката на дърва и въглеща. Не след дълго се наслаждавахме на дребни сбръчкани от силата на огъня подобия на мушмули,но не и на ябълки. Но затова пък бяха много вкусни.
Майка ми и свекърва ми бяха наследили технологията приготвянето им от своите родители. И в младостта си отново зимата виждах изпечени ябълки, които бяха нуизмунно ароматни и вкусни.
Сега ние отново се връщаме към това умение на предците ни, но вече привнасяме и нещо ново.
Сега отново се пекат ябълки,но ги издълбаваме, почистваме от семенната средина и пълним с орехи или поръсваме захар. Напоследък  се използват какви ли не приумици и с тях се пълнят "горките" ябълки. Крем карамел в ябълка ,ротново в ябълка и какво ли не още.
От няколко години и аз се увлякох от тези интерпретации и реших да напълня ябълки със сушени плодове и мед.Няколко пъти пекох ябълки с орехи и мед. Но когато съчетах плодовете с ядки и мед се получи много интересен на външен вид и много вкусен деликатес.
Споделям рецептата,защото ако имате ябълки в изобилие, каквато съм аз, или виждате,че ще се похабят, лежащи в панерката на масата или шкафа, то можете да ги изпечете .

ПРОДУКТИ

10 големи ябълки
250гр. сушени плодове асорти/стафиди,боровинкисушени кайсии,сини сливи или екзотични плодове/
5с.л. мед
150гр.   ядки
пудра захар за поръсване

ПРИГОТВЯНЕ



Ябълките се измиват и изчистват от семената без да се разрязват.Издълбават се с лъжичка и се пълнят със сушени плодове и ядки.




Поставят се на хартия за печене в тава.
Пекат се 15 минути в загрята на 200°C и на 150°C -15 минути.



Поднасят се охладени, поляти с малко мед и поръсени с пудра захар.



Сушените плодове са омекнали,но не са се разпаднали и обезформени.


ДОБЪР АПЕТИТ!

Коментари

Публикуване на коментар

Популярни публикации