СЕВЕРНЯШКА ЛЮТИКА


Детството ми премина в родния ми край- Долни Дъбник-
 Плевенска област. Запомнила съм някои характерни ястия от този край ,сред които е и любимата ми лютика
Не знам защо дълго след като се омъжих не съм правила тази вкусна салата,но когато веднъж я приготвих,съпругът ми много я хареса. Казах му как се нарича и от тогава всяко лято я правим редовно.


Това лято имаме доста интересни домати, едри и много вкусни.



Някои от тях са толкова причудливи,че ние хем се учудваме, хем им се радваме. Ето и един от тях, който оформих и нарекох"Причудливко". Просто така за настроение.
И при толкова добра реколта , не може да не се прави лютика, в която основният продукт са доматите.
 Да направим една лютика.
Баба ми беше майстор в приготвянето и. Намачкваше доматите в специално съдче с дървено чукче. Никога не слагаше олио. Може би затова я наричаха постна салата.
И все пак защо не се слагаше олио в салатата.Когато си задавах този въпрос баба ми вече я нямаше,а майка ми казваше,че е за икономичност. 
Не ми се вярва,защото имахме олио в големи количества-от Кооператива/ТКЗС /, получено срещу трудови дни.
Но това сега няма значение. Важното е да приготвим тази вкусна салата.


ПРОДУКТИ

5 едри домата
5-6печени чушки
1глава воден лук/ашлама/
сол на вкус
магданоз

ПРИГОТВЯНЕ
Доматите се обелват и нарязват.Смачкват се в съд с дървено чукче или с чисти ръце,както се меси кайма.


 Прибавят се нарязани печените чушки.


Лукът се нарязва на ивици .


Или на по -дребно.


Прибавя се магданоз,нарядан на ситно.


Салатата се разбъ рква и посолява.



Може и да се аранжира.



Тази презентация направих специално за приятелите от няколко кулинарни групи, на които исках да покажа салатата.Освен това беше първата  за сезона у дома.🙂


ДОБЪР АПЕТИТ!

Коментари

Популярни публикации