ПАТАТНИК В ТОЧЕНИ КОРИ "ТЕДИ"





Пататник не бях правила.Струваше ми се, че не бих могла да направя това вкусно ястие характеризиращо се с спецификата на родопските традиции.
Когато обаче прочетох статията на Теодора Титова , за пататник в кори,бях заинтригувана от тази интересна комбинация на картофите като основна съставка в пататника и корите ,с които обикновено приготвяме баница.
Реших да направя този вариант на пататник и защото ми се стори доста бързо и обещаващо за добър вкус.Не се излъгах в очакванията.Получи се много вкусен и много приятен на вътшен вид  деликатес. За поднасятито ми хрумна даже сюжет. Малките мишлета от сварени яйца от пъдпъдъци са се отказали от любимото сирене, подредено в периферията на чинията и са се устремили към пататника, който се оказва по -вкусно лакомство. Споделям рецептата за  пататника, защото може да се хареса и от други като мен консуматори.
Ето и необходимите
                                      ПРОДУКТИ

4 броя фини кори за баница
2 големи картофа
1 голяма глава лук
50 гр. сирене
2 яйца
20 гр. кашкавал
сол на вкус
черен пипер
чубрица
свеж джоджен 
магданоз
олио
20 гр. масло

ПРИГОТВЯНЕ

Картофите се настъргват и към тях се прибавя нарязаната на дребно глава лук.Смустта се запържва в тиган.Добавят се подправките и натрошеното сирене и  сместта се запържва за кратко.Прибавят се сиренето и кашкавалът, настърган на ренде.Добавят се и подправките. В тигана се поставят първите две кори , като краищата им се оставят извън тигана.





Корите добре се намазват с разтопено масло и върху тях се разстила сместта. Краищата се прибират и се поставят и другите две кори , намазани с масло. Корите се загръщат около диаметъра на тигана и пататникът се пече на силен котлон дакато кората отдолу се зачерви. Обръща се върху капак или чиния .Отново се връща в тигана, да да се изпече и другата страна.






Когато пататникът се зачерви и от другата страна се отстранява от котлона и се слага върху  дървена решетка.


Когато се охлади се нарязва на парчета.





Аз вече ви разказах за малките мишки и тяхното предпочитание.




Аранжира се по желание


Пататникът външно е хрупкав а от вътре мек и сочен.



ДОБЪР АПЕТИТ!

Източник:http://tedytitova.blogspot.com/2016/12/blog-post.html?m=1

Коментари

Популярни публикации